Actueel

Op deze pagina kunt u al het actuele nieuws vinden op het gebied van administratie, waarbij u kunt denken aan wijzigingen in het belastingstelsel, maar ook de wet- en regelgeving. Wij van administratiekantoor Optimum AA vinden het belangrijk dat onze klanten op de hoogte zijn van het laatste nieuws en daarom plaatsen wij dit hier voor u. Neemt u hier regelmatig een kijkje, zodat u weet wat de laatste wijzigingen zijn.

Ons kantoor is altijd op de hoogte van de laatste wijzigingen dus uw administratie is bij ons gegarandeerd in goede handen! Neemt u voor vragen of de mogelijkheden contact met ons op en dan staat ons kantoor u graag te woord. Ook wanneer u vragen heeft over belastingzaken, of wijzigingen in de wet- en regelgeving kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen en dan zorgen wij er voor dat u een antwoord krijgt op uw vragen.

Versoepeling gebruikelijk loonregeling

Geplaatst op 8 juni 2016
0
Categorie: Belastingdienst
Vanaf volgend jaar komt er € 27 miljoen beschikbaar voor een versoepeling van de gebruikelijk-loonregeling voor innovatieve bedrijven. Dit heeft minister Kamp van Economische Zaken 24 mei bekendgemaakt. Volgens Kamp is het belangrijk dat startups en scale-ups over voldoende financiële middelen kunnen beschikken om sneller te kunnen groeien. Startende en doorgroeiende bedrijven zijn van groot belang voor onze economie. Daarom neemt het kabinet maatregelen om deze bedrijven te ondersteunen. Een van de maatregelen is de

Bedrijfssituatie versus rechtsvorm

Geplaatst op 5 april 2016
2
Categorie: Advies
In dit artikel wordt aandacht geschonken aan de bedrijfssituatie versus de rechtsvorm. Het doel is om de ondernemer bewust te maken van de rechtsvormen die bestaan en of de huidige bedrijfssituatie past bij de huidige rechtsvorm. Rechtsvorm voor uw bedrijf Bent u een zzp-er en werkt u zelfstandig zonder of met personeel? Of bent u actief als vennoot binnen een samenwerkingsovereenkomst in de vorm van een vennootschap onder firma of een maatschap? Of bent u

De blauwe envelop verdwijnt, wat nu?

Geplaatst op 28 maart 2016
0
Categorie: Actueel, Belastingdienst
De blauwe enveloppen van de Belastingdienst en overige schriftelijke berichtgeving met overheidsinstanties zoals het UWV en gemeenten gaan in de nabije toekomst verdwijnen! Bent u hiervan op de hoogte en bent u hierop voorbereid!? In dit artikel willen wij hier aandacht aan besteden om kort en bondig de ontwikkelingen weer te geven. Belastingdienst De belastingdienst heeft aangekondigd vanaf volgend jaar 2017 de blauwe enveloppen te zullen vervangen door het ‘EBV’ (de elektronische berichtenverkeer). Dit jaar

Verklaring arbeidsrelatie verdwijnt!

Geplaatst op 24 maart 2016
0
Categorie: Actueel, VAR verklaring
In dit artikel gaan wij het wederom over de verdwijning van de VAR verklaring hebben. Wij hebben eerder op 8 oktober 2015 een status update gegeven over de VAR verklaring in de verwachting dat de soap omtrent de VAR al redelijk tot een eind was gekomen, maar het tegendeel blijkt waar te zijn, hieronder volgt de definitieve status van de VAR gepubliceerd en of geactualiseerd op 10 maart 2016 op de website van de belastingdienst.

Verplichte pensioenregeling ZZP’ers

Geplaatst op 8 oktober 2015
0
Categorie: Pensioen, ZZP
De verplichte pensioenregeling voor Zelfstandigen zonder personeel/ondernemers (hierna: ZZP’ers) is per 1 januari 2015 ingegaan en ondanks verzet blijft deze regeling gehandhaafd door de politiek. Wij betreuren het als administratie- en belastingadvieskantoor voor alle ZZP’ers die zich met tegenzin gedwongen voelen tot deelname aan de pensioenregeling. Waarom verplichte deelname pensioenregeling? De verplichte pensioenregeling is ontstaan uit angst van de overheid dat ZZP’ers op hun oude dag onvoldoende inkomen hebben om rond te komen. Immers hebben